15 Ocak 2014 Çarşamba

YOĞURT VE KIYMA SOSLU PATATES KEKİ



6-7 çiğ patates
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
3 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı yoğurt
1 çay kaşığı tuz
3 yumurta
yarım paket kabartma tozu


ÜZERİ:

1 kase yoğurt
2 diş sarımsak(tercihen)
200 gram kıyma
1 orta boy soğan  
yarım demet maydanoz
tuz ,karabiber
3-4 yemek kaşığı sıvı yağ

tadına bakanın bir daha yemek istediği tarifini aldı mükemmel lezzetli bir tarif.bu ölçü büyük dikdörtgen borcam için çayın yanın da misafirlerinize ikram edebileceğiniz çok kolay tarif.patatesleri kabuklarını soyup rendeliyoruz.diğer malzemeler ile karıştırıp hamur oluşturuyoruz.yağladığımız borcama alıp önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz.
soğanı ince yemeklik doğradım.sıvı yağ,soğan ve kıymayı birlikte kavurdum.az tuz ve karabiber ekledim.biraz soğuyunca maydanozu ekledim.
sarımsakları rendeledim. yoğurt ile karıştırdım tuz ilave etmedim patates ve kıymaya tuz ekledim çok tuzlu olmasın diye yoğurta tuz ilave etmedim
patatesli kek soğuyunca yoğurdu her yerine gelecek şekilde sürdüm.ılımış olan kavrulmuş kıymayı da  yoğurtun üzerine ilave ettim.servise hazır.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder