3 Ocak 2014 Cuma

KIRMIZI PANCAR SALATASI


Bu günler de fırınla aramız açıldı.fırınım bozuluyor galiba pişirme problemi yaşıyorum tarifleri pratik fırın kullanamadan hazırlayıp sizlerle paylaşacağım.bu salata da çok lezzetli çok hafif misafirlerinize ikram edebileceğiniz çok lezzetli bir tarif.

3 orta boy kırmızı pancar
1 su bardağı ince bulgur
1 adet ekşi (yeşil)elma
1 adet nar
1 demet dereotu
1 çay bardağı sıvı yağ
nar ekşisi
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı kırmızı biber (isteğe bağlı)

1)pancarların kabuklarını soydum küp küp doğradım.düdüklüye aldım üzerini biraz geçecek su ekledim 15-20 dakika haşladım.
2)pancarlar haşlanınca haşlama suyu ile ince bulguru ıslattım.kısıra ıslatılır gibi ince bulgurun üstünü biraz geçecek kadar su koydum.haşlama suyun hepsi çok gelebilir.
3)narı tanelerine ayırdım,dereotunu ince kıydım ve ekşi elmayı küp küp doğradım.


4)ince bulgur ıslanınca tüm malzemeleri ekledim ve karıştırdım

5)salata ikrama hazır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder