16 Ocak 2014 Perşembe

BULGURLU VE PİRİNÇLİ YAPRAK SARMA




Sarma sevmeyen yoktur sanırım.Konya da biz sarmayı pirinç ile yapardık.evlendikten sonra eşimin ailesinden öğrendim bu sarmayı inanılmaz lezzetli oluyor mutlaka deneyin.

2 su bardağı pilavlık bulgur
1 su bardağı pirinç
2 büyük boy soğan
1 su bardağı sıvı yağ
2 yemek kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası(ben acı kullandı)
1 demet dere otu
1 demet maydanoz
1 avuç kuru nane
1 avuç kuru reyhan
tuz.
1 çay kaşığı karabiber
Yeteri kadar asma yaprağı


bulguru ve pirinci nişastaları akana kadar yıkadım ve süzgece aldım suyu süzülsün diye. derin bir tencere de 1 bardak sıvı yağ ile ince yemeklik doğradığım soğanları kavurdum.soğanlar kavrulunca üzerine pirinç ve bulguru ekledim.onları da kavurdum.daha sonra salçaları ekledim 1-2 dakika daha kavurdum.altını kapattım.soğumaya başlayınca ince kıydığım yeşillikleri ilave ettim.dereotu ve maydanoz yazdan dondurucuya doğrayıp kaldırmıştım onu kullandım.nane,reyhanı, tuz ve  karabiberi ekledim.tuza miktar yazmadım.benim yaprağım çok tuzlu ben içine hiç tuz koymadım.içim hazır.geceden suya ıslattığım yaprakları sıcak su da 1-2 dakika haşladım yapraklar serinleyince sarmaya başladım.eğer iç malzeme kalırsa dondurucuda saklayabilirsiniz.pişerken 1 yemek kaşığı salçayı ılık su ile karıştırdım tencereye ilave ettim.biraz da sıvı yağ ilave ettim.yeteri kadar sıcak su ekleyip.bir küçük kapak kapattım üzerine tencere

nin kendi kapağını kapatıp kısık ateş de pişirdim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder