6 Haziran 2014 Cuma

GÜL REÇELİ




Baharın gelmesiyle güllerin mis gibi kokusu her yeri sardı.bende denemek istedim ve çok başaralı oldu mis gibi gül kokusu ile reçel mükemmel oldu.Gül reçeli sadece kokulu güllerden olur aklınız da bulunsun


10-15 adet gülün yaprağı
4 su bardağı su
4 su bardağı şeker
yarım limon suyu
tercihen kırmızı gıda boyası (ben kullanmadım)


1)Güllerin yapraklarını tek tek ayıkladım ve sarı olan yerlerini kestim
2)su ve şekeri şerbet olarak hazırladım.
3)gül yapraklarını su ile haşladım.yapraklar biraz soldu çok haşlamadım ki reçelin içinde kuru kuru olmasın diye
4)haşlanan yapraklarını suyunu süzdüm.haşlama suyundan 4-5 çorba kaşığı ayırdım
5)suyu süzülen yaprakları ve .4-5 kaşık haşlama suyunu hazırladığım şerbetin içine ilave ettim altı kısık şekilde 20-25 dakika kaynattım
6)isterseniz bu aşamada mini minacık bir gıda boyası ekleyebilirsiniz.
7)reçeli bir gece dinlendirdim ve kavanoza alıp buzdolabında saklıyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder