9 Haziran 2014 Pazartesi

KAYISILI İRMİK TATLISI



Yaz günlerin de içimizi serinletecek hem hafif hem lezzetli irmik tatlısı.ben kayısılı yaptım dilerseniz çilek veya vişneli de yapabilirsiniz.çilek ve vişne ile de çok lezzetli oluyor.

1 litre süt
8 çorba kaşığı irmik
1 su bardağı toz şeker
1 çorba kaşığı nişasta
1 kase kuru kayısı
limon kabuğu rendesi
ÜZERİ İÇİN:
2 su bardağı kayısı suyu
1 çorba kaşığı nişasta


1)İlk önce kayısıları küp küp doğrayıp yumuşaması için ıslattım.
2)Soğuk sütü,irmik,nişasta ve toz şekeri tencereye aldım.karıştıra karıştıra pişirdim.
3)Islanmış kayısıların suyunu süzdüm.limon kabuğu rendesi ile beraber muhallebiye ilave ettim ve pişirmeye devam ettim
4)Pişen muhallebiyi ıslattığım yuvarlak borcama boşalttım.(istediğiniz kabı kullanabilirsiniz)
5)1-2 saat dolap da beklettikten sonra kayısı suyu ile nişastayı sos kıvamında pişirdim.oda sıcaklığına gelince buzdolabın da bekleyen irmikliyi ters çevirdim.üzerine sosu ilave ettim.üzerine streç film geçirip buzdolabında beklettim
6)servis etmeden önce krem şanti ile süsledim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder