8 Mayıs 2015 Cuma

SNİCKERS KURABİYE (KARAMELLİ,FISTIKLI VE ÇİKOLATALI )








125 gram oda sıcaklığın da margarin veya tere yağ
1 yumurta akı
1 paket vanilya
7 yemek kaşığı pudra şekeri
1 yemek kaşığı sirke
Aldığı kadar un
1 çay bardağı sıvı yağ


KARAMEL İÇİN:
1 su bardağı toz şeker
yarım su  bardağı kutu krema
1 yemek kaşığı tere yağ

ÜZERİ:
1 kase tuzsuz fındık
bitter veya sütsüz çikolata

1)kurabiye için tüm malzemeler karıştırılarak yumuşak bir hamur elde edilir.
2)hazır olan kurabiye hamuru iki yağlı kağıdın arasına konularak açılır ve istenilen kalıpla kesilip şekil verilir.
3)önceden ısıtılmış 180 derece fırında 10-15 dakika pişirilir


4)toz şekeri bir tava koyup karıştırarak karamel yaptım. çok yakmamaya dikkat ettim. Kremayı yavaş yavaş ekledim daha sonra da tere yağı ekledim. topaklanma olursa süzgeç den geçirin.
5)Soğuyan karamelden ve kurabiyenin üzerine sürülür.



6)fıstıkları yarım yarım karamelin üzerine yapıştırdım.


7)en son benmari usulü eritilmiş çikolataya batırıp donması beklenir. çabuk donsun istenirse buzdolabın da dondurun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder