30 Ekim 2013 Çarşamba

KÖSTEBEK PASTA



Köstebek pasta genelde herkesin severek yediği çok hoş bir lezzet.bir kaç arkadaşımdan tarif içn istek gelmişti kısmet bu zamanaymış.günlerdir hastalıktan ne mutfaka ne de bloğla ilgilenemedim.biraz daha iyiyim çok şükür .tarifi paylaşayım sizlerle.


3 yumurta
1 buçuk su bardağı  toz şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3 yemek kaşığı kakao

KREMA İÇİN:
4 su bardağı soğuk süt(ben 2 muzlu+2 sade kullandım)
1 su bardağı şeker
4 tepeleme yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı margarin
1 poşet şanti 
3 adet muz

yumurta ve şekeri şeker tamamen eriyene kadar çırpıyoruz.daha sonra süt ve sıvı yağı ilave ediyoruz daha sonra da diğer malzemeleri ilave edip.yağladığımız tepsiye alıyoruz ve önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz.

kremayı ben muzlu ve sade sütü karıştırdım dilerseniz sade sütten de yapabilirsiniz.bir tencereye süt, şekeri ve un alıyoruz karıştıra karıştıra pişiriyoruz.göz göz olunca ocaktan alıyoruz içine margarini ilave edip mikser yardımı ile çırpıyoruz daha sonra toz şantiyi ilave edip çırpmaya devam ediyoruz.

pişen ve soğumaya başlayan kekin kenarlarında 1 parmak kalacak şekilde iç kısmını kaşık yardımı ile çıkartıyoruz.kabuklarını soyup boylamasına kestiğimiz muzları kekin içine yerleştiriyoruz.soğuyan kremaya  çikolata parçaları ekledim.ve kubbeli olacak şekilde kremayı pastanın üzerine yerleştirdim daha sonrada kekin çıkardığımız kısımları kremanın üzerine kapattım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder