2 Ekim 2013 Çarşamba

KÖZLENMİŞ KIRMIZI BİBER TURŞUSU




Kış için çok güzel tadına doyamayacağınız lezzet.közlenmiş kırmızı biber çok leziz bir tat birde sarımsak,zeytin yağ,maydanoz ve sirkeyle birleşince daha da inanılmaz bir tat oluyor.ölçüler yarım kiloluk kavanoz için sizin yapacağınız kavanoz büyük olursa ölçüyü artırabilirsiniz.

1 kilo kırmızı biber
1 demet maydanoz
7-8 diş sarımsak
1 su  bardağı sirke
1 su bardağı zeytin yağ
tuz

Biberleri tertemiz yıkayıp kuruladım daha sonra tepe kısımlarını çıkarttım.boylamasına ikiye kestim çekirdekleri çıkartıp.dış kısımları yüzeyde olacak şekilde tepsiye sıraladım.önceden ısıttığım fırında közledim. biberler  közlenirken ince kıydığım maydanoz,sarımsak sirke,tuz ve zeytin yağını bir kapta karıştırdım.biberlerin dış kabuklarını soydum.




resimde görüldüğü gibi biberin içine karışımı koydum sardım ve kavanoza yerleştirdim.tüm biberlere aynı işlemi uyguladım ve en son karışımdan kalan sirkeli zeytinyağlı karışımı kavanoza döktüm ve kapağını kapatıp buzdolabında muhafaza ediyorum




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder