8 Kasım 2013 Cuma

AYVA TATLISI (GIDA BOYASIZ)



Kış aylarının lezzetli tatlısı.Annem çok yapar bu tatlıyı ben hiç yaptığımı hatırlamadığım bir tatlı.tarifleri araştırdım sordum.hep gıda boyası kullanılıyormuş ben de kullanmak istemedim.sonra aklıma ananemin yaptığı ayva reçelleri geldi ve onlara o güzel renklerini ayva çekirdekleri ile verdiğini hatırladım.ve renklerini çekirdeklerinden aldılar.


3 adet ayva
3 su bardağı toz şeker
Yarım su bardağı su


Ayvaları güzelce yıkadım.ayvaları ikiye böldüm,kabuklarını soydum içinin  çekirdeklerini çıkardım.en zoru burası ayvayı parçalamadan içinin çekirdeklerinin çıkarılması lazım.ayvaları tencereye sıraladım içine çekirdekleri koydum üzerine toz şekeri ilave ettim tencerenin ağzını kapatıp en az bir saat beklettim.bir saatin sonunda yarım bardak suyu ilave ettim kısık ateşte pişirdim.ilk an da bile kısık ateşte pişirdim yaklaşık 1-1,5 saat de pişti.üzerine muhallebi pişirdim isterseniz şanti yada kaymak ile de servis yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder