29 Ağustos 2014 Cuma

YOĞURT TARHANASI(DÖĞMELİ TARHANA)




Yoğurt tarhanası evlendikten sonra eşimin ailesinden öğrendim.Geçen yıl ilk defa yaptım biraz ununu çok olmuştu.bu yıl tam kıvamında oldu.

2 kilo gram süzme yoğurt
1 kilo gram aşurelik buğday
1 su bardağı un
1 yemek kaşığı tuz.

aşurelik buğdayı geceden ılık su ile ıslattım.sabah ıslanmış olan buğdayları haşladım.suyunu süzdüm soğumaya bıraktım..soğuyan buğdayı yoğurt ,un ve tuz ile yoğurdum.kıvamı ele yapışan cıvık bir kıvamı oluyor.Ellerimi ıslattım köfte gibi yaptım.bir tepsinin üzerine temiz bir örtü örttüm.tarhanayı örtünün üzerine koydum.tarhana bitene kadar bu işleme devam ettim.Tarhanaların üzerine temiz tülbent gibi ince bir örtü örttüm toz olmasın diye.çok yoğun güneş alan balkonum var.yoğun güneş de içeri aldım.akşam ve gece dışarı çıkarttım.tarhanayı yaptığım ikinci gün ters çevirdim.diğer yüzü de kurusun diye. her gün yüzünü çevirdim tamamen içi de kurusun diye.içi tamamen kurumaz ise bir süre sonra küflenir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder