2 Eylül 2014 Salı

RATATUY (FIRINDA SEBZE )


İnanamayacağınız kadar lezzetli ve kızartmadan çok çok daha hafif bir yemek.soslu kızartma gibi ama çok hafif yağsız bir yemek.tek sıkıntısı uzun zaman da pişiyor.benim fırın da ortalama 50 dakika da pişti annemin fırında 1 saati buldu pişmesi.inanın beklemesine değiyor.




2- 3 adet kabak
2-3 adet patlıcan
2-3 adet domates
2-3 adet patates

Sosu için:
4-5 adet domates
1 adet soğan
3 diş sarımsak
2 adet yeşil biber
yarım çay bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı tereyağ
tuz,karabiber,kekik,pul biber
Üzerine kaşar peynir rendesi

Patlıcanları alacalı soydum.yuvarlak yuvarlak doğrayıp tuzlu su da beklettim.patlıcanların acısı çıkarken sosu hazırladım.soğanı ince doğradım ve yağ da kavurdum.sonra ince doğranmış sarımsak ve yeşil biberi ekledim.
2 dakika kavurdum.kabuğu soyulmuş doğranmış domates ve tere yağını ekledim.3-4 dakika daha pişirdim.altını kapatıp baharatları ekledim.sosu tepsi veya borcama döktüm.sebzeleri aynı kalınlık da doğrayıp tuzladım sıra ile üst üste hafif yatık şekilde dizdim.üzerine alüminyum folyo ile kapatıp önceden ısıtılmış 200 derece fırında 30 dakika pişirdim.sonra folyoyu kaldırım.fırının ısısını biraz düşürdüm 20-25 dakika daha pişirdim.pişince üzerine kaşar rendesi ilave ettim 1-2 dakika fırında beklettim





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder