18 Aralık 2013 Çarşamba

KIŞ TURŞUSU




Turşuları yaz dan yaptık kışın yemeklerin ,kısırların yanında tüketmek için hazırladık bu turşu da kış yiyecekleri ile hazırlanan pratik turşu tam iki hafta olan bir turşu yaptıktan 15 gün sonra çok rahat yenilebilir.çok lezzetli çok kolay turşu.ben iki küçük kavanoza yaptım tadının güzelliğinden şüphem yoktu ama genede olur olmaz diye küçük kavanozlara denedim birine mor lahana koydum diğerine koymadım birisi pembe diğeri orjinal renklerinde oldular

1 küçük lahana göbeği
4-5 havuç
1 küçük brokoli
1 küçük karnı bahar
1 küçük mor lahananın yarısı
1 çay bardağı sirke
Aldığı kadar su
8-9 diş sarımsak
1 avuç nohut
10-12 dal maydanoz

1)beyaz lahanaları yıkadım,doğrayıp biraz tuz ile ovdum(kavanoz da çok yer kaplamasın diye)15 dk beklettim kavanoza koyarken su dan geçirdim fazla tuzu gitsin diye
2)brokoli,karnı baharı çiçek çiçek ayırdım yıkadım
3)havuçları yıkadım kabuklarını soydum doğradım.
4)mor lahanayı yıkadım doğradım.
5)kavanoza ilk önce nohut koydum üzerine sarımsakları daha sonra diğer malzemeleri üst üste sıraladım.kavanoz dolunca maydanoz dallarını koydum.
6)kavanozun birine mor lahana koymadım,diğerine koymadım iki renk olsun diye.
7)kavanoz dolunca yarım bardak sirkeyi koydum.
8)1 tatlı kaşığı limon tuzu 1 yemek kaşığı tuzu ilave edip üzerine ılık su ile dolduruyoruz.
9)kapağını kapatıp serin bir yer de 15 gün bekletiyoruz.daha sonra turşu yemeye hazır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder