17 Aralık 2013 Salı

SÜTLÜ SOKAK SİMİTİ


.Simit sevmeyen yoktur sanırım.sıcacık çayın yanında güzel sohbetle ne de güzel gider.evde yapmayı denedim başarıla da oldum sanırım biraz ununu az koysaydım sanırım çok daha şahane olacakmış.tadı mükemmel oldu.dışarı da ki simitle birebir aynen oldu.

1 su bardağı ılık su
1 su bardağı ılık süt
1 adet yumurta
1 yemek kaşığı toz şeker
2 tatlı kaşığı tuz
1 paket instant maya
3-4 yemek kaşığı sıvı yağ
6 su bardağı un(bana kalırsa daha az olmalı)

ÜZERİNE:
2 yemek kaşığı su
2 yemek kaşığı pekmez
1 su bardağı susam


mayayı ben ınstant kullanmayı tercih ediyorum.yaş maya veya toz maya da kullanabilirsiniz. 
1)4 su bardağı unu yoğurma kabına aldım.tuz,şeker ve mayayı una ilave ettim ve karıştırdım. 2)su,süt ve yağı ilave ettim.yoğurmaya başladım.kalan unu azar azar ilave ettim.6 bardak çok geliyor 5 yada 5 buçuk yeterli olacaktır.yumuşak bir hamur elde ediyoruz.
3)40 dakika mayalanmaya bırakıyoruz. 
4)hamur mayalanırken susamı teflon tava da kavurdum ben susamı market den değil baharatçılardan alıyorum market deki gibi beyaz değil.sarı renkte oluyor kolay kavruluyor.kavrulan susamı soğumaya bıraktım.
5) pekmez ve suyu karıştırdım
6) mayalanan hamuru 10 eşit parçaya ayırdım.her parçayı uzun şeri haline getirip 2 ye katladım

7)yuvarlayıp simit şeklini verdim
8)pekmezli su dan altına üstüne sürdüm susama buladım

9)önceden ısıtılmış 200 derece fırında kızarana kadar pişirdim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder