25 Eylül 2013 Çarşamba

ISLAK KEK

safiyenintarifleri



çocukların okul dönüşünde hazırlaya bileceğimiz güzel bir kek.Çok lezzetli çok da hafif bir kek.mutlaka deneyin derim.tarif büyük borcam için veye kek kalıbı da kullana bilirsiniz.küçük kare borcama ölçüyü yarı ya indirerek yapabilirsiniz.malzemeler çok gelebilir bir kısmını kekin ıslaklığını sağlamak için ayıracağız.

4 yumurta
2 su bardağı süt
2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvı yağ
3 çorba kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un(yaklaşık iki buçuk su bardağı)

1)yumurta ve toz şekeri köpürene kadar yaklaşık 5 dakika çırpıyoruz
2)yumurtalı karışıma süt,sıvı yağ ve kakao ekleyip karıştırıyoruz.
3)oluşan karışımdan 1 buçuk su bardağı ayırıyoruz
4)kalan karışıma kabartma tozu ve unu ekliyoruz.kekin kıvamı ne çok koyu nede çok sıvı olacak.diğer yaptığımız keklerde biraz daha sıvı olacak.
5)önceden ısıtılmış fırında 180-200 derecede yaklaşık 30-35 dakika pişirdim.pişirme süresi fırından fırına değişiklik gösterebilir.
6)pişen keki fırından çıkınca 5 dakika dinlendirdikten sonra ayırdığımız sosu üzerine döküyoruz.ben sosu dökmeden kekin bazı yerlerini çatalla deldim içine sosu kolay çeksin diye.kek hazır afiyet olsun

1 yorum:

  1. Elinize sağlık Safiye Hanım kabul ederseniz bir görüş bildirmek istiyorum,ıslak kekiniz dahil tüm tariflerinizde görsellik adına bi çekicilik göremiyorum insanı yemeye cezbedici görüntüler yok,Bu konuda daha özenli davranabilirsiniz bence.

    YanıtlaSil