27 Eylül 2013 Cuma

KUŞBURNU MARMELATI




Kuşburnu c vitamini deposu portakal dan kat ve kat daha fazla c vitamini vardır.çok güçlü antioksidandır. soğuk algınlığı gribe karşı bağışıklık sistemini destekler. ayrıca iltihaplı hastalıklarda ve romatizma ağrılarını giderme de çok faydalıdır.Ülkemizde de bol miktar da yetişen bir bitkidir.toplaması çok zahmetli ve zor bitkidir.ben hiç yememiştim marmelatını görümcemin tavsiyesi üzerine yaptım ve çok hoşuma gitti.dün de pazarda taze kuşburnu görünce dayanamadım aldım ve marmelatını yaptım.tazesini bulamaz iseniz kurusundan da marmelat yapılabiliyor.


1 kilo gram kuşburnu
toz şeker
1 çay kaşığı limon tuzu
yarım çay bardağı su

1)Kuşburnunu yıkayın ve tepelerini ve saplarını bıçak yardımı ile temizleyin
2)Düdüklü tencere koyun 6-7 bardak su ekleyin ve yaklaşık 30 dakika pişirin.
3)pişen ezilmeye hazır olan meyveleri haşladığınız suyun içinde ezin.kaşık yardımı ile ezin içindeki tüyleri elinize kıymık gibi batıyor ve canınızı acıtıyor.
4)ezdiğim püre haline gelen kuşburnunu süzgeçten geçirdim
5)çıkan püreyi bardak ile ölçüp tencereye aldım aynı ölçüde toz şeker ilave ettim
6)ocağa koyduktan sonra toz şeker tamamen eriyip kaynamaya başlayınca yüzünde oluşan köpüğü kaşık yardımı ile aldım.kıvam koyulaşana kadar kaynattım
7)altını kısıp yarım bardak  suyun içinde erittiğim limon tuzunu ilave ettim.5-6 dakika daha kaynatınca altını kapattım.serinleyince cam kavanoza aldım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder