5 Eylül 2013 Perşembe

ŞEFTALİ REÇELİ

safiyenintarifleri

Yazın son zamanlarını yaşadığımız şu günlerde tam zamanı şeftali reçelinin.şeftalinin hem bol olduğu hemde ucuz olduğu bir zaman dilimindeyiz.pazarda şeftali 1-1 buçuk lira arası fiyatı var.çocuklarımıza ve sevdiklerimize hazır gıda yedirmek yerine evde kendi yaptığımız reçeli gönül rahatlığı ile yedirmeliyiz.

2 kilo gram şeftali
2 kilo gram toz şeker
1 tatlı kaşığı limon tuzu
yarım çay bardağı su

şeftalileri tertemiz yıkadım kabuklarını soymadan dilimledim.isterseniz küp küp de doğrayabilirsiniz.Tenceriyi büyük kullanmakta fayda var.bir tas yardımı ile doğradığım şeftalileri tası ölçü kabı yaparak tencereye koydum.benim şeftaliler 2 büyük tas oldu.aynı tas ile aynı oranda şeker ilave ettim.tencerenin altında şeftali üstünde şeker oldu ağzını kapattım.hava serin olduğu için balkon da bir gece beklettim.sabaha kadar sulanmıştı.sonra ocağa aldım.kaynatmaya başladım.mümkün oldukça karıştırmadım karıştırmam gerekirse alttan alttan karıştırdım.kaynamaya başlarken yüzünde köpükler oluşuyor  köpükleri kaşık yardımı ile topladım. şeker tamamen eriyip kaynamaya(ilk ocağa koyduğumdan yaklaşık 20-25 dakika sonra) başlayınca suyun içinde erittiğim limon tuzunu ilave ettim.reçelin olup olmadığını anlamak için reçelin suyundan bir kaç kaşık porselen tabağa alıyoruz 1-2 dakika sonra yoğunlaşıp ağır ağır akıyorsa reçel olmuştur.altını kapatıp soğumaya bırakıyoruz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder