4 Mayıs 2013 Cumartesi

MAVİ HAŞHAŞLI KURABİYE



un kurabiyesi tadında mavi haşhaşlı kurabiyeler.ortasındaki boşluklara marmelat konuluyor ben kuşburnu marmelatı ile denedim sonuç başarılı oldu.bu kurabiyenin en büyük avantajı uzun zaman bayatlamadan saklanabiliyor olması bunu da çok sevdiğim can arkadaşım Ayşegül'un sevgili annesinden öğrendim.cam kavanozda 2-3 hafta saklıyormuş hiç bayatlamıyor.ben buzdolabında yaklaşık 3 hafta kadar sakladım hiç bir şey olmadı.çay demlenirken dolap dan çıkarttım kurabiyeler oda sıcaklığına geldi.kokusu tadı çok güzel kurabiyeleri yapıp buzdolabında saklamak ani gelen misafir için çok rahatlık oluyor.



1 paket margarin
yarım su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı pudra şekeri
1 yemek kaşığı mavi haşhaş
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un


margarini eritmek için bir tava alıyoruz eriyince biraz kızarması için bekliyoruz.margarin kızardıktan sonra
biraz unu yoğurma kabına alıyoruz ve kaynar kaynar margarini unun üzerine döküyoruz.bir kaşık yardımı ile un ile margarini karıştırıyoruz.daha sonra pudra şekeri,vanilya,sıvı yağ,kabartma tozu ve mavi haşhaşı ilave edip hamurumuzu elde ediyoruz.


safiyenintarifleri

oluşan hamurdan şekil veriyoruz.ben hamurdan parçalar kopararak yuvarladım daha sonrada güzelce temizlediğim bitmiş olan ruj kapağı ile ortalarına boşluk oluşturdum.önceden ısıttığım fırında pişirdim. eğer pişerken orta da yaptığımız boşluklar kaybolacak olursa tamamen pişmeden fırından çıkartıp tekrar ruj kapağı ile boşluk oluşturun.ikram ederken de bu boşluklara marmelat doldurarak ikram edebilirsiniz.

safiyenintarifleri

2 yorum:

  1. Kurabiyelerin üzerine marmelat koymayı unutmuşsun.Koyarsan daha güzel olur.

    YanıtlaSil
  2. marmelat koyduğum kurabiyelerin resmini çekmeyi unutmuşum:)

    YanıtlaSil