15 Mayıs 2013 Çarşamba

SEBZELİ BULGUR PİLAVI

safiyenintarifleri
benim pilav canavarı oğlumun en sevdiği pilav.pirinç yedirmek istemiyorum oğluma mümkün oldukça bulgur pilavı yediriyorum.bu pilav da oğlumun severek yediklerinden birisi.

2 su bardağı pilavlık bulgur
2 adet domates
1 adet sivri biber
1 soğan
1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
2 yemek kaşığı domates salçası
yarım tatlı kaşığı acı biber salçası
1 yemek kaşığı tereyağ
3-4 yemek kaşığı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tuz

tencereye yağlarımı koyuyoruz.tereyağ eriyince küp küp doğradığımız soğanları ilave ediyoruz.soğanlar pembeleşmeye başlayınca ince ince doğradığımız sivri biberleri ilave ediyoruz sonra domatesleri ilave ediyoruz domatesleri de kavurduktan sonra sırayla salçayı ve bulguru ilave edip kavuruyoruz.kavrulan bulgurun üzerine sıcak su ilave ediyoruz.ben 2 bardak bulgura 4 bardak su ilave ettim.siz kullandığınız bulgura göre kontrollü ilave edin.sıcak suyunuz her an  hazır bulunsun suyu az gelirse ilave edebilirsiniz.suyu ilave ettikten sonra haşlanmış mercimeği ve tuzu ilave edip pilavı pişirmeye bırakıyoruz.piştikten sonra 15-20 dk dinlendirip servis edebiliriz.aklınızda bulunsun yeşil mercimeği haşlayıp dondurucu da saklayabiliriz.lazım olduğunda hemen çıkartıp kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder