25 Mart 2014 Salı

BALKABAKLI İRMİK TATLISI



Mevsiminin geçmek üzere olduğu bal kabağın dan çok lezzetli çok hafif irmikli tatlı tarifi paylaşacağım sizlerle
bal kabağını dondurucuda saklıyorum.tatlısı yada pastasını yapmak için kullanıyorum.


1 litre süt
12 yemek kaşığı irmik
2 çay bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı tere yağ
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı kakao
80 gram bitter çikolata

1 kilo gram bal kabağı
1 çay bardağı su
1 buçuk çay bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı nişasta

1)kabakları tencereye aldım su ilave ettim haşlamaya bıraktım
2)süt,irmik,toz şeker ve vanilya tencere alınır.karıştıra karıştıra muhallebi kıvamın da pişirilir.
3)muhallebiye tereyağ eklenir.
4)muhallebiye 2 ye ayrılır.yarısı sade kalır diğer yarısına çikolata ilave edilir.(ben kakao kullanmadım)
5)ıslatıp nemlendirdiğim borcama önce kakaolu üstüne de sade muhallebiyi döktüm.
6)haşlanan kabağın suyunu tamamen süzdüm.sıcakken ezdim püre haline getirdim
7)püre olan kabağın üzerine su ile nişastayı sulandırdım ve toz şekeri ilave ettim.karıştıra karıştıra pişirdim
8)muhallebinin üzerine döktüm ve 4-5 saat buzdolabında dinlendirdim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder