18 Mart 2014 Salı

MUHALLEBİLİ ÇİKOLATALI KURABİYE




İçinde mükemmel lezzet de muhallebi saklayan tadına bakan hereksin hayran kaldığı mükemmel kurabiye

Yarım paket oda sıcaklığında margarin
5 yemek kaşığı pudra şekeri
1 paket kabartma tozu
4 su bardağı un
1 paket vanilya
1 yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı yoğurt

İÇ KREMA
1 buçuk su bardağı süt
1 çorba kaşığı un
1 çorba kaşığı nişasta
1 adet limon kabuğu rendesi(rendenin ince tarafı ile rendeledim)
yarım limon suyu
5 çorba kaşığı toz şeker

ÜZERİ
80 gram bitter çikolata


1)kremayı hazırlayarak işe başladım ki soğusun diye tencereye süt,un,nişasta ve şekeri ekledim karıştıra karıştıra pişirdim.
2)kaynayan muhallebiye limon kabuğu rendesi ve limon suyunu ekledim 1 dakika daha kaynatıp.soğumaya bıraktım
3)margarin,yoğurt,sıvı yağ ve yumurtayı yoğurma kabında krema gibi yoğurdum
4)vanilya,kabartma tozu,un ve pudra şekerini ilave ettim kulak memesi yumuşaklığın da hamurum oldu
5)hazırlanan hamurdan ceviz büyüklüğünde parça koparttım 1 tatlı kaşığı muhallebi koydum yuvarladım
6) 170 derece de 15-20 dakika pişirdim.
7)kurabiyeler ılıyınca  benmaride eritilmiş çikolataya batırdım
8) kurabiyeler ikrama hazır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder