8 Mart 2014 Cumartesi

EV YAPIMI PİZZA



3 su bardağı un
1 su bardağı ılık su
3 yemek kaşığı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı toz şeker
1 paket instant maya


un ile mayayı karıştırıyoruz.sonra diğer malzemeleri karıştırıp yumuşak bir hamur elde ediyoruz.hamuru mayalanmaya bıraktık bu ölçü büyük boy fırın tepsisi için ideal oluyor 
üzerine kendi hazırladığım sosu kullandım siz ketçap koyabilirsiniz.. Ben 1 yemek kaşığı acı biber salçası 1 yemek kaşığı domates salçası biraz zeytinyağı bir yemek kaşığı sirke 1 tatlı kaşığı şeker biraz karabiber'i biraz su ile açıp sos kıvamına gelene kadar karıştırıp pizzanın hamuruna sürdüm ve hamurda çatalla delikler açtım
üzerine isteğe göre malzeme koyabilirsiniz.
Artık sıra pişmeye geldi  doğru 200 derece ısınmış fırına.... Ben kaşarını üzerine hemen  dökmem... Pizza biraz piştikten sonra fırından çıkartıp kaşarını serpiştirip tekrardan fırına veriyorum....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder