23 Ağustos 2013 Cuma

AJVAR SOS (KÖZLENMİŞ PATLICAN,KIRMIZI BİBER VE DOMATESLİ SOS)


Kış hazırlıkları yapamaya yavaş yavaş başladım. Ağustos böceği misali kışın yiyeceğimizi yazdan hazırlamalıyız ki kışın rahat edelim.sebzelerin bol ve sağlıklı oldu bu aylarda kış hazırlığı için tamda ideal zaman diye düşünüyorum.son yıllarda mevsimi kalmadı her sebze yılın her anı var ama ben kışın kış sebzesi yazın yaz sebzesi kullanma taraftarıyım.hormonlu yiyecekleri çocuğuma ve sevdiklerime yedirmeyi düşünmüyorum.lafı uzatma dan sosu anlatayım değişik tariflerini bir kaç değişik malzeme ile olan sosu tatları çok da hoşuma gitmedi ama bu süper bir tarif lezzette mükemmel oldu.sosu kahvaltılık sos olarak da kullanabilirsiniz et,köfte veya tavuğun yanında sos olarak da ikram edebilirsiniz

2 kilogram patlıcan
1 kilogram kırmızı biber
10 adet orta boy domates
2 adet soğan
7-8 diş sarımsak
1 su bardağı sıvı yağ
1 buçuk yemek kaşığı tuz
1 yemek kaşığı pul biber(ben kullanmadım)


yapımı biraz uğraştırdı ama tadına bakınca sosun uğraştığıma değmiş diyeceksiniz yapımını maddeler halinde yazacağım

1)patlıcanları ve kırmızı biberler közlenecek(ben balkon da patlıcanlar közlenirken biberleri de ikiye kesip fırına attım)
2)domatesler rendelenecek
3)soğanları sıvı yağ ile kavurdum
4)pembeleşen soğana rendelenen sarımsakları ilave ettim.
5)hazırda bekleyen domates de soğan ve sarımsağa ilave ettim.suyunu çekene kadar kavurdum
6)közlenen biber ve patlıcanın kabukları soyulur.
7)domatesli karışıma ilave ettim.
8)karışımı blendar dan geçirip 10-15 dakika kaynattım.
9)sos sıcakken kavanoza koyup kapaklarını sıkıca kapattım ve ters çevirdim
10)1 gece beklettikten sonra güneş görmeyen bir yere kaldırın.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder