27 Ağustos 2013 Salı

KOKUSUZ ÇEMEN

safiyenintarifleri
Hiç aklımda olmayan bir tarifti.çok sevdiğim bir ablamın isteği üzerine denemeye karar verdim.sonuçta başarılı oldu.çemenin kötü kokusu yok.biraz sarımsak kokusu var o da çok rahatsız edici değil.

25 gram çemen tozu
1 yemek kaşığı kimyon
1 yemek kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı karabiber
3 yemek kaşığı toz tatlı kırmızı biber
1 tatlı kaşığı yeni bahar
5-6 diş sarımsak(çok iyi dövülmüş)
1 çay kaşığı tuz(isteğe göre azaltıp artabilir)
isteğe bağlı pul biber(ben kullanmadım)

çemen tozunu baharatçılar da bulabiliyoruz çok da ucuz fiyatı.çemen tozunu bir kasenin içine koyuyoruz.üzerini geçecek su ile dolduruyoruz.2 gün soğuk bir yerde bekletiyoruz ara sıra karıştıyoruz.bu sıcakta soğuk yer bulmak biraz zor olsa da ben buzdolabında beklettim.2 günün sonunda çemen tozunun içine diğer malzemeleri ekleyip karıştırıyoruz.Çemenimiz hazır oluyor.ben biber salçasını acı kullandığım
tekrar pul biber ilave etmeme gerek kalmadı.tuz hiç koymadım.ben tuzu çok az tüketen birisi olduğum için bana iyi geldi.sizde tadına bakın isterseniz tuz ilave edin.

2 yorum:

  1. Teşekkür ediyorum güzel kardeşim benim. :) Mis mis, elin kolun dert görmesin :)))

    YanıtlaSil
  2. Afiyet olsun ablacığım beğendiysen ne mutlu bana

    YanıtlaSil