26 Ağustos 2013 Pazartesi

UN TARHANASI

safiyenintarifleri
mis gibi tarhana kış için en ideal çorbalardan birisi.özellikle bebeklerimize,çocuklarımıza çok da faydalı tarhana çorbası.yapımı uğraştırsa  da sonun da çıkan lezzet gerçekten çok uğraşmaya değer.

2 su bardağı haşlanmış nohut
1 kilogram kırmızı biber
1 kilo gram domates
1 kilo gram süzme yoğurt
Aldığı kadar un
nane
dereotu (isteğe bağlı)
3 adet soğan

nohut,domates,kırmızı biber ve soğanı genişçe bir tencereye koydum 1 su bardağı ilave etdim.2 saate yakın pişirdim isterseniz düdüklüde 30-45 dakika arasında bu işi yapabilirsiniz.ocaktan aldıktan sonra suyunu süzüyorum tamamen süzdüm çok un çekmesin diye suyu tamamen süzüldükten sonra el blendırı ile püre haline getirdim daha sonra yoğurt ilave ettim ve yoğurdum.yavaş yavaş un ilave etmeye başladım poğaça hamuru gibi kıvam alana kadar yoğurdum.üzerine kuru nane koydum ve üstü örtülü şekilde mayalanmaya bıraktım.1 gece beklettim.ertesi gün ara sıra yoğurdum 2-3 saat de bir yoğurdum 1 gece de öyle bekledi. ertesi gün pamuklu bir bezin içerisine  aldım üzerine ağırlık koydum 1 gece de öyle bekledi.ertesi gün sabah temiz bir çarşafın veya örtünün üzerine parça parça koydum yaklaşık 2 saat sonra ters çevirdim. sürekli kontrol ettim çevirdiğim yüzleri de kuruyunca elimle parçaladım ufak ufak biraz da öyle beklettim.en son rondo dan geçirdim ve eldim.eğer rondo da yapışıyorsa az kurumuş demektir.zor parçalanıyor ise çok kurumuş demektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder