1 Ağustos 2013 Perşembe

SÜTLÜ MERCİMEK ÇORBASI(KEMİK SUYU İLE)

safiyenintarifleri
Ramazan ayında iftar sofralarının olmazsa olmazlarından çorba.yapımı kolay lezzeti mükemmel bir tarif.mutlaka deneyin pişman olmayacaksınız.

2 çay bardağı kırmızı mercimek
1 çorba kaşığı un
1 adet soğan
1 su bardağı süt
4-5 su bardağı et veya kemik suyu
2 yemek kaşığı tereyağ veya yarım çay bardağı sıvı yağ
2-3 su bardağı kaynar su


tencereye yağı ekliyoruz ve soğanları yemeklik doğrayıp tencereye ilave ettim soğanlar pembeleşince unu ilave ettim ve kavurdum.un kavrulunca 4 bardak kemik suyunu ve 2 bardak kaynar suyu ilave ettim.normal su da kullanabilirsiniz.kemik suyu şart değil.ben dondurucu da bulunduruyorum kemik suyu oğluma yaptım çorbalara ilave ediyorum.kaynamaya başlayınca yıkayıp süzülmesi için beklettiğim mercimekleri ilave ettim.
hazırda kaynar su bulundurdum çorbanın kıvamına su ekleme ihtiyacı olabilir.mercimekler tamamen pişip çorba hazır olmaya yakın sütü ilave ettim bir taşım kaynattım altını kapattım ilk sıcaklığı çıkınca blendır dan geçirdim. ve kızarttım küçük ekmeklerle ikram ettim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder