25 Ağustos 2013 Pazar

DOMATESLİ,SARIMSAKLI ACI SOS

safiyenintarifleri


Acı sevenler için çok lezzetli bir sos tarifi paylaşacağım.Kışlık hazırlıklara tam gaz devam ediyorum.domatesin bol ve çok ucuz olduğu bu dönemde sosları hazırlamanın tam da zamanı diye düşünüyorum

5 kilogram domates
10-12 adet cin biberi
1 su bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı tuz(azaltıp artırabilirsiniz)
7-8 diş sarımsak

1)domateslerin kabuklarını soyup ister rende yapın isterseniz rondo dan geçirin.(domatesleri sıcak suyun içinde 2-3 dakika bekletirseniz kabuklarını daha kolay soyarsınız)
2)cin biberlerini de rondodan geçirdim.
3)Sarımsakları da soydum rendeledim.(sarımsakları suyun içinde bekletirsek kabuklarını kolay soyabilirsiniz)
4)domatesi,cin biberlerini ve sarımsakları genişçe bir tencereye aldım üzerine sıvı yağ ve tuz attım
5)domates suyunu çekene kadar yaklaşık 30 dakika kaynattım(domatesin sulu yada susuz olmasına göre süre değişebilir.20 dakika dan sonra kontrollü gitmekte yarar var.)
6)çok koyu kıvamlı bir sos değil.
7)kaynar kaynar kavanozlara doldurdum kapaklarını kapattım ters çevirdim 1 gece bekletip buzdolabında veya serin bir yerde saklayabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder