11 Temmuz 2013 Perşembe

EV YAPIMI KAYISI ŞURUBU

safiyenintarifleri
Hazır meyve suyu veya hazır konsantreleri oğlumun içmesini  istemiyorum mümkün oldukça mevsimine uygun evde hazırlıyorum.bu kayısı şurubu da bunlar dan birisi çok rahat bir sene saklıyorum.

1 kilogram olgun kayısı
1 kilogram toz şeker
yarım limon suyu

kayısıları yıkıyoruz.çekirdeklerini çıkartıp tencereye koyuyoruz.üzerine de toz şekeri ilave ettim benim şurup yaptığım kayısılar şeker pare kayısı idi çok tatlı olur diye düşündüm şekeri 1 kilo dan az ilave ettim.daha sonra tencerenin kapağını kapatıp 4 saat bekletiyoruz.kayısı şeker yardımıyla sulanmış olacak 4 saatin sonunda.tenceri ocağa alıp kaynatıyoruz bir iki taşım kaynadıktan sonra yarım limonun suyunu kaynatıyoruz.kayısı tamamen yumuşayana kadar bekliyoruz.yaklaşık 30-45 dk kaynatıyoruz. daha sonra blender yardımı ile kayısıları tamamen eziyoruz.bu işlemi sıcakken yaptım daha kolay oldu.daha sonra sıcak sıcak kavanozlara koyup kavanozların ağzını sıkıca kapattım ve ters çevirdim bir gece o halde soğumaya bıraktım

safiyenintarfileri


bu halde tamamen soğuduktan sonra serin bir yerde veya buzdolabında saklıyorum yaklaşık 1 yıl dayanıyor.sulandırırken de bir su bardağına bir çorba kaşığı ilave ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder