13 Temmuz 2013 Cumartesi

RAMAZAN PİDESİ


safiyenintarifleri
 ramazan gelince pideyi ev de yapıp yapamayacağımı düşünmeye başlamıştım ve dun yapmaya karar verdim.çok güzel oldu tadına bakanlar çok beğendi  bu ölçüden 2 tane çıkıyor  

1 bucuk su bardağı ılık süt
1 su bardagi ilik su
1 yemek kasigi toz seker
1 tatli kasigi tuz
2 yemek kasigi sivi yağ
5 buçuk su bardağı un(dilerseniz bir bardağı kepekli olabilir)
1 paket instant maya
isteğe göre mahlep

ÜZERİ
1 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı su
1 yemek kaşığı yoğurt
susam,çörek otu


un ile mayayı karıştırıyoruz sonra diğer malzemeleri ilave edip yumuşak bir hamur elde ediyoruz.un ölçüsüne çok takılmayın una göre kepekli kullanmaya göre biraz az biraz fazla olabilir.ben 6 bardak kullandım.sıvı yağ
poğaça gibi olmasını sağlıyor yumuşaklık veriyor.eğer isterseniz hamura ilave etmeye bilirsiniz.(koymazsanız dışarıdan aldığınız pidelerle birebir aynı olur)hamuru elde ettikten sonra 5-6 dk yoğurmaya devam ediyoruz.daha sonra mayalanmaya bırakıyoruz.20 dakika sonra tekrar hamuru yoğurup tekrar mayalanmaya bırakıyoruz.20 dakika sonra şekil veriyoruz ister elinizle isterseniz merdane yardımı ile yuvarlak pide şeklini veriyoruz.unlu tepside pişireceğiz.


tepsi mayası için tepside bekletiyoruz.ıslak el ile yüzünün şeklini yaptım derin izler yapın ki pişerken kabarınca kaybolmasın.10 dakika tepsi mayasından sonra yumurta sarısı,su ve yoğurdu çırpıp pidenin üzerine sürüyoruz daha sonra da çörek otu ve susam ile süslüyoruz
safiyenintarifleri
fırının ısısı çok yüksek olmayacak benim fırınım turbo 200 derece ısıttım 180 derecede pişirdim.pide pişerken fırının içine alt kısıma borcam da su koydum.buhar oldu fırının içerisinde pideler fırından çıktıktan sonra pamuklu beze sürüyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder