24 Temmuz 2013 Çarşamba

GERÇEK TAVUK GÖĞSÜ(SÜBYELİ )

safiyenintarifleri

Hazır aldığımız tavuk göğsünün tadı ile evde yaptığımız tavuk göğsünün tadı ne kadar farkılıdır. bu tarif tamda pastahanelerde yediğimiz gerçek tavuk göğsünün tarifi

1.250 litre süt(yaklaşık 6 bardak+çeyrek bardak süt)
1 su bardağı şeker
300 ml pirinç sübyesi(1 bardak+çeyrek bardak)
1 parça tavuk göğsü


ilk önce sübye yapımını anlatayım.bu tarife 2 su bardağı kırık pirinç yeterli olur.kırık pirinçleri yıkıyoruz daha sonra dar ve uzun bir kapta üzerini 3 parmak geçecek kadar ılık su ile ıslattım. yaklaşık 10-12 saat bekliyor.
10-12 saatin sonunda üzerindeki fazla suyu döküyoruz ve yumuşayan pirinçleri el mikseri ile eziyoruz .tamamen ezilecek pirinçler.en son olarak tülbent veya süzgeçten geçiriyoruz.sübye hazır

tavuk etini de bir güzel haşlayıp liflerine ayırıyoruz.

tencereye aldığımız sütü karıştıra karıştıra kaynatıyoruz daha sonra sübyeyi ilave edip 15 dk pişirdim daha sonra liflerine ayrılmış  tavuk etini ilave ettim 10 dakika daha karıştıra karıştıra pişirdim en son şekeri ilave ettim ve kısık ateşte 10 dakika daha pişirdim.daha sonra sudan geçirdiğim tepsiye dökerek soğuttum ve spatula yardımı ile kaldırıp servis yaptım


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder