12 Temmuz 2013 Cuma

SOĞUK ÇORBA(YAZ ÇORBASI)

safiyenintarifleri
Sıcak günlerde oruç tutuyoruz.susuzluğa gerçekten iyi gelecek bir çorba.havalar sıcak çorba da sıcak zor içiliyor.bende alternatif bir tarif vermek istedim.


3 su bardağı yoğurt
1 buçuk su bardağı su
1 su bardağı haşlanmış nohut
5-6 yemek kaşığı haşlanmış mısır
5-6 yemek kaşığı haşlanmış aşurelik bulgur(yarma)
Süslemek için:kuru nane,zeytin yağı(isteğe göre kekik ve pul biber)

aşurelik bulguru bir gece önceden ıslattım .sabaha kadar su da bekledi ve sabah haşladım.haşladığınız aşurelik bulgur dan kalanı dondurucuda saklaya biliyorsunuz.benim genelde bulunur dondurucum da lazım olunca hemen hazırlanacak bir şey değil.mısır ve nohutta güzelce haşlanacak bunların kalanlarını da dondurucuda saklayabilirsiniz.Çorbanın yapımı yoğurdu su ile açıyoruz. su miktarına bağlı kalmayabilirsiniz.kıvamı istediğiniz gibi ayarla bilirsiniz.ben az su kullandım hem yoğurdum biraza suluydu hemde ben kıvamlı çorbaları severim.hazırladığımı yoğurtlu ve sulu karışımın içine haşlanan ve soğuyan aşurelik bulgur,nohut ve mısırı ilave edip karıştırıyoruz.bir saat kadar buzdolabın da bekletip.servis yapabiliriz.servis yaparken üzerini zeytin yağı ve toz nane ile süslüyoruz.ben süslemek için pul biber ve kekik kullandım.sizde sevdiğiniz baharatları kullanabilirsiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder