25 Temmuz 2013 Perşembe

GÜL BÖREĞİ

safiyenintarifleri
Ramazan ayında sahurda yiyebileceğiniz veya iftarda misafirlerinize ikram edebileceğiniz bir börek tarifi.ben hem patatesli,hem peynirli yaptım.iç malzemesini isteğinize göre değiştirebilirsiniz.ıspanak,yeşil mercimek veya kıymada olabilir.1 yufkadan 4 adet börek çıkıyor yapmak istediğiniz börek adetine göre yufka sayısını artırıp azaltabilirisiniz

4 adet yufka
1 yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
1 kahve fincanı su

iç malzeme
3 adet haşlanmış patates
1 soğan
1 yemek kaşığı salça
1 kase peynir
yarım demet maydanoz

haşlanmış olan patatesi rendeliyoruz.daha sonra soğan ve salça ile kavurdum.peyniri de rendeleyip ince kıyılmış maydanoz ile karıştırdım.1 yufkayı tezgahın üstüne yayıyoruz daha sonra yumurta,sıvı yağ,süt ve suyu karıştırıp çırpıyoruz.tezgaha yaydığımız yufkanın üzerine 5-6 kaşık döküyoruz fırça yardımı ile her yerine yayıyoruz.daha sonra yufkayı artı şeklinde kesip içini ilave ediyoruz.

daha sonra kalın kenardan başlayarak çok fazla sıkmadan sarıyoruz.tüm yufkaları aynı işlemi uyguladıktan sonra yağlı tepsiye sıraladım ve kalan karışımdan 1-2 kaşık üzerine döküp önceden ısıtılmış fırında pişirdim.peynirli ve patatesli olanları aynı tepside pişirmedim iç malzeme farklı olduğu için pişme süreleri eşit olmuyor.












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder