7 Nisan 2013 Pazar

KRUVASAN (AY ÇÖREĞİ)

Safiyenintarifleri

Kruvasan yapmayı çok istiyordum ama güzel bir tarif bulamamıştım.sonunda buldum ve çok güzel oldular.umarım sizlerde beğenirsiniz pazar kahvaltısında çok güzel oldu.misafirlerinize çayın yanında da ikram edebilirsiniz.tarif için Nesibe ablama çok teşekkür diyorum.bir ölçüden 40 tane çıkıyor çok bereketli bir tarif


2 su bardağı ılık süt
2 su bardağı maden suyu
1 paket maya
1 çay bardağı toz şeker
yarım çay bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 margarin
aldığı kadar un


maden suyu,süt,sıvı yağ,tuz, şeker ,maya ile hamuru yoğuruyoruz.hamuru 5 beze yapıyoruz.Margarini de 10 bölüyoruz.her bir bezeyi servis tabağı kadar açıp yağdan bir parça alıp sürüyoruz.bohça şeklinde katlayıp diğer bezeye geçiyoruz.5 bezenin de yağlanma işi bitince.tekrar ilk beze den başlayıp yağlıyoruz yani her beze toplamda 2 kere açılıp yağlanmış oluyor


Safiyenintarifleri

bohça şeklinde ki hamuru ben tekrar beze yaptım ve servis tabağı kadar açtım. 8 parçaya böldüm. üçgen parçalar elde ettim .kalın kenarına iç koyup sigara böreği gibi sardım. ay şeklinde tepsiye sıraladım.


safiyenintarifleri

üzerine yumurta sürüdüm ve önceden ısıtılmış fırında 200 derecede pişirdim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder