27 Nisan 2013 Cumartesi

SÜRPRİZ KURABİYE(İÇİ ÇİKOLATA KREMALI KURABİYE)

safiyenintarifleri

Blogum da tarifleri paylaşmayı seviyorum her geçen gün ilgide artıyor bloguma girip tariflerime bakan herkese buradan teşekkür ediyorum.İçinde sürprizi var bu kurabiyelerin:) içinde çikolatalı krema var.biraz yapması uzun sürüyor ama sonuçta çok lezzetli çok güzel bir kurabiye elde ediyoruz.



250 gram (bir paket)oda sıcaklığında margarin veya tereyağ
3 çorba kaşığı pudra şekeri
3 buçuk su bardağı un
3 çorba kaşığı yoğurt
1 paket vanilya
1 fiske tuz

DOLGU KREMASI:
1 yumurta sarısı
1 çorba kaşığı nişasta
7 çorba kaşığı şeker
2 çorba kaşığı kakao
1 buçuk su bardağı süt
1 su bardağından biraz fazla un
ÜZERİNE
pudra şekeri



ben önce kremayı hazırlamayı tercih ediyorum çünkü kremanın soğuması gerekiyor.krema soğurken hamuru hazırlıyorum.hamurunda dinlenmesi gerekiyor ikisi aynı anda hazır oluyor.bir tencerenin içine süt,un,nişasta,şeker,kakao ve yumurta sarısını koyup.kaynayana kadar karıştırıyorum.çok koyu kıvamlı bir krema elde ediyoruz.ben portakal kabuğu da rendeledim. hoş bir aroma verdi.krema tamamen soğuyacak.oda sıcaklığında olan margarini unun 1 bardağı ile yoğuruyoruz.daha sonra pudra şekeri,yoğurt,tuz,vanilya ve unun geri kalanını ilave edip hamurumuzu oluşturuyoruz.hamurun üzerine nemli bir bez örterek 15-20 dk bekliyoruz.dinlenmiş hamurumuz dan bir parça koparıp içine krema koyuyor ve şekil veriyoruz




safiyenintarifleri


önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz.piştikten sonra pasta soğuyunca üzerine pudra şekeri serpiyoruz.fırının ısısını ve pişme süresini yazmıyorum daha önce de dediğim gibi fırına göre değişiklik gösteriyor.kontrol ederek pişireceğiz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder