30 Nisan 2013 Salı

SODALI YUFKA BÖREK

safiyenintarifleri

hazır yufkadan güzel bir börek tarifi ben küçük tepsiye yaptım.vereceğim tarif daha büyük tepsiler için ben sabah kahvaltı için yaptım.küçük boy tepsi yeterli geldi.
 

 6 adet yufka
1 demet maydanoz
1 kalıp beyaz peynir veya lor peyniri
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
2 yumurta(birisinin sarısı yüzüne)
1 şişe soda
susam,çörek otu

safiyenintarifleri


süt,yumurta ve sıvı yağı bir kapta iyice karıştırıyoruz.daha sonra böreği yapacağımız tepsiyi sıvı yağ ile yağlıyoruz ve ilk yufkayı tepsiye yerleştiriyoruz buruşuk buruşuk tepsiyi kapatacak şekilde yerleştiriyoruz.sonra sütlü yağlı karışımdan azar azar yufkayı ıslatıyoruz. İkinci yufkayı da aynı şekilde yerleştirip sütlü karışım ile ıslatıyoruz.Üçünçü yufkayı da aynı işlemi yapıp peynirli harçtan koyuyoruz.4 ve 5. yufkaları da aynen yerleştiriyoruz.son yufkayı düzgün bir şekilde tepsinin üzerine yerleştiriyoruz kenarda kalan fazlalıkları kesiyoruz.böreğimiz hazır istediğimiz büyüklükte dilimliyoruz varsa kalan sütlü karışımımız dan
üzerine döküyoruz.bundan sonra kestiğimiz yerlere gelecek şekilde 1 şişe sodayı böreğin üzerine döküyoruz.2-3 saat buzdolabında bekletiyoruz.benim vaktim yoktu 1 saat beklettim uzun bekleyince daha güzel oluyor.üzerine yumurta sarısını sürüp önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder