20 Nisan 2013 Cumartesi

UN HELVASI


safiyenintarifleri

büyüklerimizin  göz kararı ile yaptıkları belli bir ölçüsü olmayan ellerinin lezzetleri ile yaptığı un helvası yapımı aslında kolay gibi gelir bizlere ama aslında helvayı güzel yapmak ustalık ister.ben ölçü ile yapıyorum.genelde de beğeniliyor.bu resimdeki helvayı tereyağ ile yaptım.margarin de kullanabilirsiniz.ben kesinlikle kaymak ile denemenizi tavsiye ederim.bende evdeki kaymak boşa gitmesin diye denemek istedim sonuç süper oldu.her market de kolaylıkla bulabilirsiniz.


250 gram tereyağ,margarin
2 su bardağı süt
2 su bardağı şeker
2 su bardağı un


un ile yağı kavuruyoruz.bir yandan da süt ile şekeri kaynatacağız.un ile yağ güzel bir şekilde kavrulduktan sonra kaynayan şeker ile sütü üzerine ilave edeceğiz.burada çok dikkat edeceğiz elinizi yakmayın.yoğun bir buhar oluşuyor.karıştırarak sütlü karışımı un ve yağa karıştıracağız.helvamız hazır.lezzeti çok güzel yapımı çok kolay bir helva.


1 yorum:

  1. kavrulma süresi yazmadım çünkü tencereye yağa göre değişiklik gösteriyor

    YanıtlaSil