13 Nisan 2013 Cumartesi

MİLFÖY HAMURLU VE YUFKALI BÖREK

safiyenintarifleri

Hiç börek tarifi vermediğimi kuzenim söyleyene kadar fark etmemiştim.çok kolay ve çok lezzetli bir börek tarifi.Vereceğim ölçüler büyük tepsi için ben eşim ve oğlum için yaptım küçük tepsi kullandım.


1 paket milföy hamuru
3 yufka
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
2 yumurta(birinin sarı böreğin yüzüne)
böreğin üzerine susam,çörek otu


bir paket hamurun yarısını kullanacağınız tepsinin boyuna göre büyütüyorsunuz.aynı zamanda hamurlar birleşmiş oluyor.daha sonra bir buçuk yufka milföylerin üzerine parçalanarak yerleştirilir.ve süt,sıvı yağ ve yumurta ile hazırladığımız karışım dökülür.isteğinize göre iç malzeme ilave edin ben peynirli ve maydanozlu iç hazırladım.sonra diğer yufkaları yerleştirip karışım ilave edilir.daha sonra milföyleri teker teker az miktarda büyütür ve üçgen keseriz.yufkaların üzerine yerleştiririz.üçgen milföyler yerleştikten sonra milföylerin şekline göre börekleri pişmeden keseriz.üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz.

safiyenintarifleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder