1 Nisan 2013 Pazartesi

KOLAY SİMİT

safiyenintarifleri





oğlum da bende simidi çok seviyoruz.Bu simitler aynen dışarıda satılan simitler gibi oluyor.evde yaptığım pastaları oğluma yedirmek daha doğru geliyor.pastanın içine ne koyduğumu biliyorum.katkı maddeleri bulunmuyor.bu simitte hem çok kolay hemde çok lezzetli oluyor.afiyet olsun şimdiden sizlere..

MALZEMELER
1 ölçü ılık su
1 ölçü ılık süt
 1 ölçü sıvı yağ
1 yaş maya
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı toz şeker
Aldığı kadar un
ÜZERİNE
Susam
1 çay bardağı su
1 çay bardağı pekmez

bu tarif deki ölçüyü siz isteğinize göre kullanıyorsunuz.eğer az olsun istiyorsanız çay bardağını ölçü alabilirsiniz.su,süt ve yağı ölçü aldığınız bardak ve ya kase ile ilave edeceğiz. mayayı ılık su ile eritip  diğer malzemeleri ilave edip yumuşak bir hamur elde ediyoruz.40 dk mayalanmaya bırakıyorum.hamur mayalanınca şekil veriyorum. su ve pekmez ile karıştırdım. önce bu karışıma daha sonra susama batırıp15-20 dk tepside mayalandırıyorum.200 derece de pişirdim.pişme süresini yazmıyorum çünkü fırına göre değişiyor.kontrol ederek pişirin.afiyet olsun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder