1 Haziran 2013 Cumartesi

ELMALI PASTA

safiyenintarifleri
mis gibi elmalı tarçınlı pasta...elma ve tarçın bir araya geldiği zaman muhteşem bir lezzet ortaya çıkıyor.bu pasta sa onlarda birisi.bu pastanın hamurundan 2 çeşit pasta yapılıyor bugün elmalı olanın tarifini vereceğim yakın zaman da da diğer tarifi paylaşırım

1 paket oda sıcaklığında margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 kahve fincanı pudra şekeri
1 çay bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un(yaklaşık 5-5 buçuk su bardağı)

iç  için:
4 elma
5 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
1 avuç dövülmüş ceviz

önce iç harcını hazırlıyoruz.elmaların kabuklarını soyup rendeliyoruz.rendelenmiş olan elmanın üzerine şekeri ilave edip karamelleşmesini sağlıyoruz.daha sonra tarçını ve cevizi ilave edip soğumaya bırakıyoruz.oda sıcaklığındaki margarin ile yaklaşık bir su bardağı margarini yoğuruyoruz.sonra yoğurt,sıvı yağ ve kabartma tozunu ilave ediyor ve kontrollü olarak unu ilave etmeye devam ediyoruz.hamurumuz hazır elmalı karışımda soğudu.şekil verecegiz
safiyenintarifleri

hamuru merdane ile açıp su bardağı ile kestim.içine elmaları koydum ve her iki yanını yukarıda birleştirdim

safiyenintarifleri
bu şekilde şekil verirseniz 38-40 tane pasta elde ediyoruz.bu sayı bana fazla geldiği için ben ölçüleri yarısını kullanarak yaptım yada aynı hamurdan 2 çeşit pasta oluyor demiştim ya normal ölçüyü yaparsınız bir yarısını elmalı diğer yarısını cevizli şerbetli yaparsınız 2 pastanız aynı anda hazırlanmış olur

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder