17 Haziran 2013 Pazartesi

ETSİZ ÇİĞ KÖFTE

safiyenintarifleri
bir kaç tane tarifin içinde gerçekten en başarılı tarif bu oldu ve sizlerle paylaşmak istedim.bu arada aklıma gelmişken söyleyeyim blogumda ki tüm tarifler denenmiş tariflerdir.resimler kendim yaptığım pastaları resimleyip tarifleri sizlerle paylaşıyorum.etsiz çiğ köfte de bunlardan birisi.


500 gram köftelik bulgur(ben esmer bulgur kullandım)
2 büyük soğan
5 diş sarımsak
3 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
2 yemek kaşığı tere yağ(erimeyecek)
 yarım su bardağı sıvı yağ
2 yemek kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı tuz,karabiber,kekik,nane,pul biber,reyhan
yarım demet maydanoz
2-3 domates(ihtiyaç durumundan kullanılacak)
bulguru tepsiye alıyoruz.üzerine soğanı rende yaptım.sarımsakları ince ince doğradım.maydanoz ve domates dışında tüm malzemeleri ilave ettim ve başladım yoğurmaya.yaklaşık yarım saat yoğurdum bulgur yumuşayana kadar yoğurma işlemi devam edecek.yoğururken ara ara domates rendesi ilave ettim.isterseniz domates rendesi yerine su da ilave edebilirsiniz ama ben domates rendesini tavsiye ediyorum.köfte kıvamına gelince ince kıyılmış maydanozu ilave edeceğiz.ve çiğ köftemiz hazır.çiğ köfte den kalan olursa aynı bitmediyse ağzını güzelce seraladığınız bir kapta 1-2 gün duruyor tadında değişiklik olmuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder