29 Haziran 2013 Cumartesi

EV YAPIMI LİMONATA

safiyenintarifleri

Sıcak yaz günlerinde serinletici bir lezzet.çok kolay yapımı var.çocuklarımız içinde sağlıklı içecek.asitli içecekleri sevmiyorum.içmiyorum oğlumun da içmesini istemiyorum. Gerçi benim oğlum limonata da içmiyor ama örnek olarak bizi limonata içerken görsün.tarifi siz yapmak istediğiniz orana göre azaltıp çoğalta bilirsiniz.


3 adet limon
9 yemek kaşığı toz şeker.
3-4 adet taze nane yaprağı
1 buçuk litre(yaklaşık yedi buçuk su bardağı) soğuk su

limonları güzelce yıkıyoruz.daha sonra kabuklarını rendenin ince kısımıyla rendeliyoruz.Rende yaptığımız kabuklar ile toz şekeri 1-2 dakika ovuyoruz.daha sonra kabuklarını rende yaptığımız limonların suyunu sıkıp şekerli karışıma ekliyoruz daha sonrada nane yapraklarını ekleyip ağzı kapaklı bir kapta buzdolabına koyuyoruz ve 6-8 saat bekletiyoruz.ben sabah erkenden  yaptım akşama hazırdı.geceden yapıp sabaha kadar beklete de bilirsiniz.bekleyen karışımı süzgeçten süzüp sulandırıyoruz.ben bir buçuk litreden bir bardak eksik koydum.bende bir litreden(5 su bardağı) sonra kontrollü su ekleyin




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder