9 Haziran 2013 Pazar

SÜTLÜ İRMİKLİ TATLI

safiyenintarifleri
yaz günlerinde hem serinletici hemde lezzetli tatlı.tatlının şeklini su bardağı ile verdim.

1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağından bir parmak eksik irmik
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı kakao
1 yemek kaşığı margarin

tencere bir litre sütümüzü alıyoruz.içine irmik,toz şeker ve vanilyayı ilave edip göz göz olana kadar karıştırıyoruz. kaynayıp da göz göz olunca margarini ilave ediyoruz.sonra muhallebiyi iki ye ayırıyoruz ve yarısına kakao ilave ediyoruz.ben şekli su bardağı ile verdim su bardağını su ile çalkaladıktan sonra 2 yemek kaşığı kakaolu 2 yemek kaşığı sade koydum.tamamen soğuyana kadar bekledim soğuduktan sonra 1-2 saat buzdolabında beklettim.ikram edeceğim zaman buz dolabından  çıkardım ve tabağıma ters çevirip dondurma ile ikram ettim.bardakla falan uğraşmam diyorsanız borcam tepsileri de kullana bilirsiniz. su ile çalkaladıktan sonra önce kakaolu sonrada sadeyi tepsiye dökerek de bu pastayı yapa bilirsiniz.eğer kalabalık misafire ikram edecekseniz bu ölçüleri ayrı ayrı kakaolu ve sade pişirerek de yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder